W strugach deszczu pod gwiazdami

Obserwatorium w Niepołomicach nocą

W środę 16 maja 2018 uczniowie klas drugich i trzecich wzięli udział w dwudniowej wycieczce do Młodzieżowego Obserwatorium Astronomicznego w Niepołomicach.

O godzinie 14 ruszyliśmy rowerami w stronę Niepołomic, niestety pogoda od samego początku nie rozpieszczała. Przez całą drogę padał deszcz jednak nie popsuło to nastrojów uczniów.

Na miejsce dotarliśmy ok 16, szybka zbiórka- ustalenie menu i udaliśmy się do sklepu, a następnie do miejsca docelowego, gdzie zostaliśmy bardzo mile przyjęci. Uczniowie po zakwaterowaniu się w domkach zostali zaproszeni przez Pana przewodnika na wycieczkę po Niepołomicach – zwiedziliśmy rynek oraz zamek dowiadując się wielu ciekawych informacji.

Po powrocie do ośrodka uczniowie skierowali się do auli i tam wzięli udział w dwugodzinnym wykładzie na temat otaczającego nas wszechświata. Podczas wykładu mogli pracować na komputerach i poczuć się jak prawdziwi astronomowie fotografując wybrane obiekty na niebie. Po wykładzie mieliśmy chwilę na odpoczynek i posiłek, więc rozpaliliśmy grilla. O 22 w planetarium czekała na uczniów kolejna atrakcja. Nasz Pan przewodnik pokazał nam jakie mamy gwiazdy i jak ich szukać, następnie zabrał nas w podróż do gwiazd czyli seans pt. Wiosenne narodziny gwiazd. Dzień zakończyliśmy o dwunastej w nocy.

Następnego dnia o 8:30 rozpoczęliśmy kolejny wykład z jednoczesnym zwiedzaniem planetarium. Czas w obserwatorium minął szybko i bardzo intensywnie, uczniowie dowiedzieli się wielu nowych rzeczy, każdy z nich mógł zadawać pytania i poczuć na własnej skórze jak to jest być astronomem. Ok 11:30 ruszyliśmy w stronę kopca grunwaldzkiego tam mięliśmy chwilę odpoczynku.

Kolejny kierunek to Puszcza Niepołomicka i Bochnia. W Bochni wsiedliśmy do pociągu i wróciliśmy do Krakowa.

Całą wycieczkę można zaliczyć do bardzo udanych, pomimo towarzyszących nam opadów uczniowie dopisali dobrym humorem. Połączenie zdobywania wiedzy i wysiłku fizycznego jest wspaniałą formą wycieczki. Dziękujemy Panu profesorowi Adamowi Nowakowi za opiekę i zorganizowanie tak miłego czasu!