Wyjazd w Pieniny

17 września klasy Ic, Ie i I h wyjechały na wycieczkę integracyjną w Pieniny pod opieką prof. Małgorzaty Janigacz, prof. Moniki Topy, prof. Joanny Golc, prof. Jakuba Kotarby i prof. Jacka Czaplaka.

Pieniny

Pierwszego dnia przeszliśmy przez wąwóz Homole, a następnie wspięliśmy się do schroniska pod Durbaszką. W międzyczasie przewodnik opowiadał nam m. in. o historii Łemków zamieszkujących kiedyś te tereny. Widoki były przepiękne, owieczki pasące się na stokach gór urocze.

Schronisko pod Durbaszką

Zmęczeni dotarliśmy w końcu do schroniska, gdzie dowiedzieliśmy się o zasadach w nim panujących m. in. o tym, że musimy przebrać buty. Po rozlokowaniu najwytrwalsi ruszyli, aby zdobyć szczyt zwany Wysoką. Widoki podobno zapierały dech: było widać nawet Tatry.

Integracja

Wieczorem każda klasa miała osobne zabawy integracyjne ze swoim wychowawcą, dla chętnych było tez śpiewogranie przy dźwiękach gitary.

Tęcza

Kolejnego dnia obserwowaliśmy na przemian z okien schroniska: deszcz, słońce, tęczę, a nawet grad. Wspólnie z przewodnikiem wychowawcy podjęli decyzję, że ze względu na pogodę nie zdobędziemy Trzech Koron.

Niepylak apollo

Po zejściu zwiedziliśmy cerkiew, a następnie podjechaliśmy do Muzeum Pieńskiego Parku Narodowego. Oglądnęliśmy niezwykły film o symbolu tego parku czyli królewskim motylu Apollo niepylaku, jednym z największych w Polsce motyli dziennych zagrożonym całkowitym wyginięciem.

Zamek nad Zalewem Czorsztyńskim

Po zwiedzeniu muzeum dotarliśmy jeszcze do tajemniczych ruin zamku w Czorsztynie skąd mogliśmy oglądać widok na cały zalew i zaporę. Ta wycieczka naprawdę nas zintegrowała, choć nieraz nam przywiał wiatr i pokropił deszcz, to humory nam dopisywały!

2 Replies to “Wyjazd w Pieniny”